Video
Nuotr.: © Gintaras Vitulskis
Statytojus konsultavo inžinierius prof. Jurgis Čiurlys, o vagonus su automatiniais stabdžiais pagamino bendrovė „Amlit“ Kaune. Pirmieji jo keleiviai buvo vidaus reikalų ministras gen. ltn. Julius Čaplikas, Kauno burmistras Antanas Merkys, viceburmistras pulk. Steponas Rusteika ir kiti garbūs asmenys.
Tai vienkelis keltuvas su dviem vagonais, prasilenkiančiais kelio viduryje. Išlikusi autentiška, jau 70 metų veikianti traukos įranga, autentiški mediniai prieškario vagonėliai, galintys vežti iki 25 keleivių (vienas), mediniai suoleliai ir stotelių pastatai. Bėgiai plieniniai, kelio ilgis 132,9 m, pasvirimo kampas 18°. Keltuvo vagonėliuose įrengti specialūs automatiniai stabdžiai, kurie trūkus lynui neleidžia vagonams nuriedėti žemyn.
Statinys įrengtas ties Aleksoto tiltu, jungia Aleksoto kalno papėdę su Linksmadvariu.
Šiuo metu Aleksoto funikulierių valdo UAB „Kauno autobusai“.